donderdag 2 april 2009

Onpraktische creaties

Ik was van plan deze middag wat creatief te zijn, maar een onverwacht feestje verhinderde dat. Ik moet nu immers hele karrenvrachten cakejes bakken. Wat ook een beetje creatief is, toch?

Een tijdje geleden was ik wel nog eens echt creatief en meende ik "op een uurtje of zo" twee etuitjes te kunnen maken voor jarige vriendinnetjes. Dat "uurtje of zo" werden vele uren vol frustratie en geknoei, tot de nacht viel en ik uitgeput in bed plofte.
Dit was het resultaat van het gezwoeg:


Twee etuitjes dus, om prulletjes in te steken.
Ze waren wel iets te "wollig" uitgevallen. Ik had namelijk wattine tussen de buitenkant en de voering gedaan, zodat ze niet te slap zouden zijn. Ik wilde de wattine niet doorstikken, omdat ik dat niet altijd zo mooi vind, maar ik had het beter wel gedaan, aangezien de wattine nu vrij dik bleef en de etuitjes daarom waarschijnlijk niet zo handig zullen zijn.
Ah wat, de beldeefdheid gebood de vriendinnen toch om te zeggen dat het "supermooi" was :o).

De ene vriendin kreeg de indiaantjesversie:



Geel vanbuiten, met ruitjes in bruine tinten vanbinnen en een grote en kleine knoop.
De andere vriendin kreeg de polkaversie:

Blauw vanbuiten, rood vanbinnen, een bolletjeslint en twee grote knopen.
Ik ben van plan nog dergelijke etuitjes te maken, maar dan met echt biaislint, dat zal veel makkelijker werken (nu gebruikte ik gewone reepjes stof).
Ik laat jullie het resultaat zeker zien!

4 opmerkingen:

welwel zei

Indiaantjesversie ... polkaversie ....mmm ... waar blijf je het halen?

vermiljoen zei

vlieseline is handiger in gebruik en niet zo "wollig", om de tasjes niet slap te laten.
Het bestaat in verschillende *stevigheden*, en met plakkant, handig tegen verschuiven bij gebruik.

liset zei

Mooi mooi!!! Netjes afgewerkt ook.. Top! Ik zou een heel blij vriendinnetje zijn!!

een jarige zei

he die karrenvracht cakejes was geen verplichting hoor. maar ze waren wel heel heel lekker