maandag 11 augustus 2008

Knoksendool, van Mora


Janina vertoefde samen met vier vriendinnen in het Belgische Saint-Tropez, genaamd Knokke. En als we het doen, doen we het goed. Niet met de stinkende trein, maar met de sjieke, appelblauwzeegroene voiture. Niet in een krakkemikkig appartement of een ordinaire hotelkamer, maar in ons eigen huis. Met drie badkamers met gouden kranen en met een zwembad. Echt waar.

Hoewel ik een dergelijke luxe nogal snel zou gewoon worden, is dat toch niet mijn natuurlijke habitat, moet ik toegeven. Ik vraag me dan ook af of ik op bepaalde momenten niet wat uit de toon viel.

Zoals toen ik op het strand mijn rad demonstreerde. Qua breakdanceprestatie kon het wel tellen. Zoals toen ik met mijn zelfgeverfde schoenen op de dijk flaneerde. Omdat ik liever mijn schoenen nog probeer te pimpen in plaats meteen naar Paris-Londres te spurten om nieuwe. En natuurlijk ook uit artistieke overwegingen. Zoals toen ik 's avonds mijn mooie kleren had aangedaan maar er helaas mijn half bord eten over morste, waardoor er weinig meer overbleef van mijn oogverblindende verschijning. Zoals toen we gratis probeerden binnen raken in het Culture Club on the Beach-feestje. Iets wat ons nog lukte ook. Zoals toen we daar ook nog aan zo goed als gratis drank raakten. Zoals toen ik zei "dat het hier gelijk een Chiro-fuif is" en mijn bijhorende danspassen uithaalde. Zoals toen de inheemse jongeman met zijn opzichtige merkkleding bijna tegen mij liep en ik hem een "Knoksen Dool" noemde.
Ik overweeg nu het woord knoksendool op te eisen en als merknaam te lanceren. Het woord zal de lading dekken en staan voor de Duits uitgesproken concurrent van Mora. "Nieuw: de zwanworsten van Knoksendool". Dat gaat een succes worden.

Zo een groot succes zelfs dat ik mij binnen de kortste keren een villa in 't Zoute zal kunnen veroorloven. Ik zal er lachen met overjaarse pubers en hun acrobatieƫn op het strand. Ik zal er elke week een nieuw paar schoenen kopen. Ik zal de volle pot betalen voor alle feestjes en bijbehoren, plus nog wat fooi er bovenop. En ik zal trouwen met een knoksendool.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een mooie samenvatting van een superweekend :)

Janina Modaal zei

Laten we nog veel leuke dingen doen, dan kan ik nog veel verslagen schrijven :o).

liset zei

Wat schrijf je toch geweldig!! Aspiraties in het schrijversvak mag ik hopen....

Janina Modaal zei

@ Lisette: amai, dankjewel, ik begin er zowat van te blozen :o).