donderdag 7 augustus 2008

Theater in eigen nat


Vandaag trokken Janina en vriendin S. naar Theater aan Zee, een jaarlijkse culturele uitstap. Alles was geregeld en in kannen en kruiken en al, we gingen de "Nomaden 2"-tour doen, een wandelingske waarbij we ondertussen 3 theaterstukjes te zien kregen.
Het was toch wat verrassend, heel die onderneming, want:
  • De zee leek in niets op bovenstaande foto. Ze hadden me weer wat wijsgemaakt. Het regende. Het goot. Het waaide. Woei. Waaidege. Windege. Ons voetjes waren al nat vanals we uit de auto kwamen. Ons vestje hadden we niet aan of was niet zo waterdicht als gehoopt. Ons haartjes werden vettig van al die klimatologische onstuimigheid. We zagen er weer kweetnieoe aantrekkelijk uit, met andere woorden.
  • Vriendin S. zegt behangen in plaats van bejangen. Behangen, wie zegt dat nu.
  • Jet tankstations zijn ondervertegenwoordigd. Vriendin S. heeft een Jet-tankkaart van t werk. En wilde dus daar tanken. Wat niet ging, want er was nergens een Jetding te bespeuren. Het maakte het er allemaal niet minder spannend op.
  • Hollanders zijn soms echt even derover als het cliché zegt. Ook op het podium. Ze roepen, zwieren spastisch in het rond met de armen, stampen met de voetjes, trekken hun haar uit, spuwen op de grond en zouden zichzelf bijna van kant maken. En dat allemaal om te tonen dat ze een beetje kwaad zijn. Mag het ook iets minder zijn?
  • Mijn ene klasgenootje stond op de planken. Maar dat wist ik al. Maar plots stond daar ook een tweede klasgenootje. Dat was wel verschieten. Al die kunstzinnige zielen rond janina, ze is daar wel een beetje van onder de indruk. En jaloers, natuurlijk.
  • Vriendin S. eet graag rauw gehakt met frieten. Terwijl ze er zo verfijnd uitziet. En daarna geeft ze ook nog eens een exposé over mogelijke wormen in bepaalde lichaamsdelen als gevolg van die bol rauw vlees.

Al bij al was het wel een erg aangename dag. Vol winterse gezelligheid. Maar toch ben ik, omwille van deze gezellige zomerse storm, blij dat we mijn activiteit hebben uitgevoerd en niet de uwe, vriendin S. Gij kano-freak.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik eet ook graag rauw gehakt, en ik zie er ook verfijnd uit. Of ik het ben, is een andere kwestie natuurlijk. En beter theater in eigen nat dan in olie, dunkt mij.

Janina Modaal zei

Ik eet ook graag rauw gehakt hoor, op een boterhammeke met vettigheid en een tomaatje en bieslook.
Maar gewoon niet rauw gehakt in immense bolvorm. En alzekerst niet met frieten er bij. Maar dat komt omdat ik warm en koud eten samen lastig vind.
Maar vraag mij ook niet waarom. Ik heb dat mezelf aangepraat of zo, denk ik :o).

Ik ben bovendien benieuwd naar uw verfijnde uiterlijk :o). Ik stel mij nu een mantelpakje voor, maar datb is er waarschijnlijk wat over...

Anoniem zei

Een tikkeltje maar. mantelpakjes zijn zoooo Juli.

Anoniem zei

O bij de weg, ik ben ergens te bekijken bovenop mijn paard. Onder Rejoyce en Banaan, zo'n toepasselijke titels om bovenop uw paard te zitten, niwaar? Hoofdloos weliswaar.En nog ergens zijdelings met de Gaston maar dat gaat dan weer over haarkleur denk ik. En ik heb u toegevoegd aan mijn Klik! Ook dat nog!

Janina Modaal zei

Ja, die hoofdloze en zijdelingse kiekjes van u heb ik al gezien. Ik ben een trouwe lezer, nietwaar :o).

Ik ben wel een beetje fier dat ik in de huivrouw-klik-lijst sta!
Merci he!

Anoniem zei

best leuke blog, al af en toe eens komen piepen..
ik ben net terug van een plaats waar het er wél zo uitzag ;-), daar heb je ook wat Hollanders, én zandvlooien..

Janina Modaal zei

@ nimsa: och jij gelukzak, zomaar tussen de hollanders en de zandvlooien zitten! Terwijl wij hier zowat de ark van noah moeten bouwen om niet te verdrinken in de regen.
Bovendien altijd leuk om kennis te maken met een nieuwe bloglezer!

Anoniem zei

ik zou er geld bijleggen om deze week een hollander en een zandvlooi te zien...