woensdag 23 juli 2008

Twee verzoeken

Er zijn twee mensen aan wie ik graag iets zou willen vragen:

  1. Aan het meisje dat gisterenmiddag op de trappen van de Aula van de Universiteit Gent stond. Ik had Uw mandje voor geld al van ver zien staan, evenals Uw uitvergrote vergunning. Ik dacht dat U van een Zuid-Amerikaans land was, want zo zag U er uit. Ik dacht bijgevolg dat U een panfluit ging tevoorschijn halen en gebreide pulls met grote bloemen. Ja, ook ik denk ik stereotypen. Maar U haalde niets boven. U begon daar gewoon een beetje een operette te zingen. Ik zou U willen vragen: zou U dat alstublieft niet meer willen doen? Het was zo schoon dat ik er echt bijna ging van janken. Zulk een schoon gezang op zo een onverwacht moment, daar ben ik niet tegen bestand. Ik zou U ook willen vragen U snel in te schrijven in het dichtstbijzijnde conservatorium, er cum laude af te studeren en grote, sjieke zalen te laten vollopen. Geef me ook eens Uw naam door, dan koop ik een kaartje wanneer ik zie dat U ergens optreedt.
  2. Aan "One crafty mama": U houdt een leuke blog bij, waarop ik lees dat U veel leuke dingen doet met uw kindjes. U bezorgt me ook leuke ideeën voor achter de naaimachine. En ik train er mijn Engels een beetje door, wat best welkom is, because mine Angels is not alltime zoo very hat. Naast deze categorie van "inspirerende" blogs, is er de categorie van de altijd geestige blogs, zoals die van De Huisvrouw of die van Coltrui. Zij mogen schrijven over een fruitvlieg of een kroonkurkje, het zal toch de moeite waard zijn om te lezen. Maar een dergelijk talent is slechts weinigen gegeven. Dus: one crafty mama, hou het maar bij uw inspirerende huis- en tuintips, die lees ik met veel plezier, en laten we de onbenulligheden vanaf nu achterwege laten. Onlangs schreef U immers volgend stukje razend spannende proza: 8.20am - 11am: Got up, shower. Made breakfast for James and myself - toast and cup of tea. Checked emails and looked on the internet while I ate my breakfast. Dried hair. Makeup. Warmed up Bella's porridge once she surfaced at 9am.
    Put on a load of washing. Helped Bella tidy her room, get dressed and make bed. Made our bed and tidied bedroom. Tidied the bathroom and washed the tiles. Cleaned mirror, sink and bath in bathroom. Washed toilet floor, cleaned toilet and sink. Thought about washing laundry floor but was feeling unmotivated. Hung out the washing and put on another load. Brought in the washing that was finally dry from Friday and folded and/or ironed this.
    Heel lief dat U dit allemaal met ons wilt delen, maar voor mij spesjaal moet je dat allemaal niet opschrijven hoor. Laten we dergelijke huiselijkheden voortaan binnen intieme familiekring houden, willen we dat afspreken, ja?

Ziezo, dat is dan ook geregeld.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Oooh een compliment, dankuwel! *Huisvrouw springt enthousiast op en neer*

Anoniem zei

goddank dat de knutselmoeder geen nederlands verstaat

zapnimf zei

't Is van die trut van een Huismoeder dat ik uw blog verplicht in mijn reader moet zetten, maar alla... ze heeft mij al tot slechtere dingen gedwongen, waarna ik niet meer wist wat de voor- of achterkant was.