zondag 20 juli 2008

Gentsche Fieste

Een walmend hamburgerkraam op elke hoek. Een biertent er tegenover. Je vriendinnen overdreven loos zien gaan op de melodieën van de geïncarneerde Barry White. In geen enkel café of restaurant nog plaats hebben. Pisgeur all over the place. Hippies die een rondedans doen. Een half uur schuifelen over de afstand van 10 meter. Voortdurend smsjes sturen met als voornaamste vraag en antwoord "Waar ben je nu?" en "Maar nee, ik zie u echt niet staan! Ge moet het beter uitleggen!". Hollanders. Struikelen over mensenwrakken op de Vlasmarkt. Een mensenwrak zijn op de Vlasmarkt. Tussen twee auto's plassen waarbij plots de ene wegrijdt. Een spitburger teveel eten. Een dalmatiër nadoen. Niet meer in één keer van thuis naar de stad raken, maar zevenhonder keer moeten overstappen wegens gewijzigde bus- en tramroutes. Steeds weer vergeten hoe die routes nu weer veranderd zijn. De Magische Tovercirkeldans meedansen en U belachelijk voelen. Hem nog eens meedoen en het toch wel een beetje wijs vinden. Hem nog eens meedoen maar nu mag die Hollander toch wel stoppen met zijn overdreven enthousiaste dansinitiatie spesjaal voor jou. Je moeten haasten voor de laatste nachtbus, weer vergeten zijn hoe die routes nu gewijzigd waren, wat in het rond lopen en hem net zien wegrijden.

En wie nu dacht he, dat ik hier ging besluiten met een Voodoovervloeking van de Gentsche Fieste, die heeft het mis.
Ik heb dat namelijk allemaal graag.
Behalve nu. Want nu zit ik achter mijn bureau te prutsen met inhoudstafels, afbeeldingen en bibliografieën. Terwijl ik anders van Huppajajee aan het zingen was.

Ik draag al mijn vrienden dan ook op extra veel te huppajajeeën, wrakken, plassen tussen auto's, spitburgers te eten, met Hollanders te dansen en dalmatiërs na te doen. t is under geraden!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ga enkel moeten passen voor het dalmatiërgedoe, want volgens mij kan dat enkel met zo'n speciale trui en die heb ik jammer genoeg niet in mijn bezit. Heb jij de jouwe nog? Dan kan ik die daarvoor eens lenen, maar mss heb je die ook bij die veel te grote stapel met kleren die wegmogen gegooid.