zondag 13 april 2008

(S)tofkes!

Joepie, vrijdag was het eindelijk stoffenbeurs!



Het resulaat van mijn jacht zie je hier:



En wat zien we allemaal, van links naar rechts?

- Helemaal links zien we een grote pak grijs-blauwe fleecestof, die zal omgebouwd worden tot een lekker warme trui die me zal vergezellen gedurende de zomerfestivals. Bij chronische luiheid zal het echter een fleecedekentje worden...
- Daarnaast zien we een zwart rokje met bloemetjesboord, zij het in wording
- Een rode linnen broek is mijn derde project
- Groen met witte stippen. Zo zal mijn nieuw Gemakkelijk Zomerrokje er uit zien.
- Tenslotte ben ik nog naar iets op zoek dat er leuk uit ziet in een chinees ogend stofje. Ik vind mezelf niet meteen het kimonotype, maar pennezakjes en toilettasjes in chineeskesstof, dat zegt me meer. De meneer verzekerde me trouwens dat het allemaal "echt" en "origineel" was. Hij gaf me het stofje echter voor zo een spotprijs, dat ik daar aan twijfel. Ik twijfel er bovendien graag aan. Liever dan te weten dat arme chineesjes dat met hun verkleumde handjes zaten te weven en er drie korrels rijst voor in de plaats kregen. Ik hoop dus van harte dat hij heel hard stond te liegen en dat het gewoon gemaakt is hier in de fabriek om de hoek.

Het enige wat ik mezelf nu nog toewens, is heel veel tijd en geduld, zodat de lappen stof rap veranderen in kledingstukken.
Weet er iemand waar ik dat kan kopen?

Geen opmerkingen: