maandag 14 april 2008

Snel-klaar-kip




Ik maakte net met de frigorestjes een maaltijd klaar, en die was onverwacht zo lekker, dat ik jullie even het recept geef.


Wat te doen:
  1. Zet water op om rijst te koken. Indien het moment er is, kook je de rijst ook effectief. Je moet het ijzer smeden als het heet is, nietwaar...
  2. Bak een teentje klook (in kleine stukje, uiteraard) bruin in de pan. Doe er vervolgens ook een beetje pijnboompitjes bij.
  3. Doe er een kipfilet in blokjes bij. Kruid met peper en zout en veel curry.
  4. Terwijl alles kookt en bakt, maak je een slaatje van ijsbergsla, kerstomaatjes en rauwe champignons in schijfjes.
  5. Doe de rijst in een diep bord
  6. Nu het slaatje er bovenop
  7. Een beetje vinaigrette er op. Ik gebruikte zo van die witte met kruiden in.
  8. Tenslotte de kip er op en afwerken met wat vers geraspte parmezaan.

En hopla, 't is al klaar!

2 opmerkingen:

Saartje zei

Dit ga ik nu zeker eens proberen zie! Mjammie mjammie, smikkel smakkel dat klinkt lekker!
Als ik het heb uitgeprobeerd, laat ik het je zeker weten!
Groetjes!
Saar xkafdk

Saartje zei

mhmh, die "kafdk" achteraan was de woordverificatie die op de verkeerde plaats terechtkwam, excuses!