maandag 12 maart 2012

Part of the weekend never dies

Ons groot feest en ander feest,
de combinatie durft al eens vloeken.
Net als Janina zelf,
wanneer ze na een absoluut minimum aan slaap
de naaimachine aanzwiert
en alles plots-toevallig-net nu niet lijkt te marcheren zoals het hoort.

Het pikt en op maandag pikt het nog veel harder,
maar het is het ook allemaal dubbel en dik waard.
Want we zijn maar één keer jong
en het is maar één keer per week zaterdagavond. Toch?
"Wat zouden we zijn met een week zonder weekend",
mompelde een Janina-kameraad bevestigend.
Niets, mompelt Janina dan, overtuigd hoofdschuddend.
Er zouden geen gezellige etentjes zijn,
geen al even gezellige verjaardagsdrinks van supercoole collega-bloggers
en geen waanzinnig leuke feestjes tot het ochtendgloren.

Ja, in het weekend vieren we de jeugdigheid
en wanen we ons even onsterfelijk.
Een beetje op dit élan:


Op maandag beseffen we dat we toch niet meer zo jong zijn,
wat ook voordelen heeft,
want door opkomende alzheimer zijn we dat tegen het volgend weekend alweer vergeten,
en maken we vrolijk dezelfde fout.

En u, welke fout maakte u dit weekend?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

ik moet alleen maar glimlachen
denk aan het bekertje water onder je naaimachine, de vele fuchsia-pluisjes en de zin 'ik durf die naaimachine niet meer aanzetten'...
:-)
Annick

Tine zei

Ik liet de LP van Fleetwood Mac liggen omdat ik mij geen liedjes kon thuisbrengen, maar youtube wees mij op mijn zonde.

Gelukkig gaat niemand inzien wat die LP kan doen met een mens en gaat die binnen een uurtje nog steeds in de kringloopwinkel liggen. Ja, hé?

Juffrouw Sanseveria zei

Ik zong - door de micro, a,ders was het niet erg geweest- op de schoolfuif van de zoon. Zal ik er even terzijde bij vermelden dat ik eigenlijk niet kan zingen en dat ik gin 'integreren' op de schoolfuif, aangezien ik hier niet zo veel ouders ken?

Nele84 zei

Man, ik ben zo hard verliefd op dat nummer. Zalig! En ik maakte geen fout dit weekend, natuurlijk niet. ;-)

Kelly - Ma vie en vert zei

Haha, dat van die opkomende alzheimer :-)

Bon, geen fouten hier. Ik ben zo'n saaie huismus. Maar allez, ik heb mij ook wel geamuseerd, al was het op een andere manier ;-)