donderdag 25 november 2010

Een weekendplaat in de week

Want vroeger lukte echt niet, daar het typen er tot zou geleid hebben dat ik het snot niet tijdig kon wegdeppen.
Ondertussen zijn de pillen ingeslaan en hoeft de afloop niet per se meer fataal te zijn.

Ik verspreidde de microben duchtig in het rond, zowel per ongeluk alsook minder verwonderlijk.
Bijvoorbeeld door cakejes te versieren en dan, na hem zelf lustig gekneed en bepoteld te hebben, de rolfondant vriendelijk door te geven aan de volgende. Hatsjoe en pardon!
De meningen over rolfondant zijn verdeeld in blogland en ik heb me geen doe-het-zelf set aangeschaft, maar het was toch een plezant en kleurrijk resultaat.


Over de smaak van het onderliggend cakeje heb ik niet meteen naar huis geschreven, maar ach, het gaat hier ook meer om 't zicht dan om de smaak, verondersel ik.
Ik ben niet van plan dat principe tot lijfspreuk te maken in de keuken en in het vervolg mag U dus waarschijnlijk opnieuw ingezakte en gedeukte taarten verwachten. Maar om duimen en vingers bij af te likken! Hopelijk. Soms.
Dadelijk wordt alvast een poging ondernomen tot Siciliaanse kaastaart. Van de maffia en al. Met een rolfondantpistool op.

Ooit zal ik trouwens nooit meer verkouden-ziek zijn, want dan ben ik al lang uitgeweken naar zonniger oorden, waar de cocktails op me wachten en het nooit sneeuwt en al helemaal niet eind novemeber al. Elke dag een middagdutje in de hangmat en negers met speciale namen die slaapliedjes zingen als deze:


Zo van de hip en van de hop, dat hadden we nog niet echt gehad he.
En zo wat cheesy refreinen.
*O ja, kaastaart maken!*

11 opmerkingen:

Pistolee zei

Ze zien er heerlijk uit! Met ziektekiemen en alles erop en eraan.

Unknown zei

brengt ge die cakejes straks mee...? Ze zien er zalig lekker uit.

Sandra zei

Fantastische cupcakes zijn dat. Mmmmm.

Anoniem zei

Amai, zo mooi zeg! Ik vind dat persoonlijk niet zo mùakkelijk, werken met rolfondant. Pff
k Snap nog steeds niet hoe mensen daar zo'n schone dingen kunnen van maken!
Misschien voor de volgende Ijverige wijven: nen uitleg over rolfondant! :-)

Sarah zei

Oeh, jong, dat klinkt smooth, die zanger moet dat precies ook geen twee keer aan mij vragen.

Is er nog plaats in uw hangmat?

elke zei

Heb jij die zelf gemaakt?
Amai vint, heel schoon!

Enneh: wat is rolfondant?

Veel beterschap trouwens :-)

Riet (Leven met Liv) zei

Hahahaha. Die cupcake met die cupcakes erop. Ik vind die grappig, dus.

Janina Modaal zei

Niek: Deal! Hoewel er niet zoveel aan uit te leggen valt. Rolfondant in de vormpjes steken, uitduwen en op t cakeske plakken :).
Sarah: ja hoor, t is een groepshangmat, kom er bij!
Elke: Rolfondant is dat wat op de cakejes ligt :). Maar zo meer diepgaand en al, over "wat is de ziel van rolfondant", dan is het antwoord eerder "suiker".
Riet: een metacupcake he :).

Els zei

Oh, oh, ik wil ook in die hangmat! Zie het al helemaal voor mij, liefst ook met een zwembaddeke bij.

(en oh, oh, heb pas bij "tweede lezing" uw laatste zin door, lol)

Leen zei

én ze waren echt, lekker lekker!

liset zei

Ohhh ziet er wel mega lekker en super mooi uit! Je moet het opeten omdat het er zooo lekker uit ziet maar je wilt eigenlijk niet omdat ze zo mooi zijn!