dinsdag 29 december 2009

O denneboom!


(klikken om in detail de naalden te kunnen tellen)



Ik kreeg een stokje toegeworpen door Vermiljoen, dat ondertussen al door heel bloggend Vlaanderen werd opgepikt.
"Toon Uw boom".

Foto's bij gezellig kerstlampjeslicht waren een beetje uitgesloten, daar de beeldkwaliteit dan nog meer te wensen zou overlaten dan nu reeds het geval is.

Maar het is niet omdat U het niet ziet, dat het er niet is: er hangen wel degelijk lichtjes in het kleuterboompje de indrukwekkende boom.

Voor de rest pronken in de boom enkele schandalig dure prullen uit Dehema, zoals een blinkende uil en een al even blinkende vogel. Als kerstster werd gekozen voor een uitermate stijlvolle kerstzwaan.
Tussen die nieuwigheden in, hangen van die ouderwetse houten figuurtjes. Afgedankt door de voorgaande generatie, dankbaar gerecupereerd door Janina. Keicool toch, van die houten hobbelpaardjes, skiërs, sneeuwpopjes, ...
Er werd ook geïnvesteerd in een blinkende slinger, maar bij thuiskomst bleek die eikes bweikes te zijn.

Zo, bij deze kreeg U een blik op mijn allereerste eigenste kerststronk.

De kans is klein, maar als U de Uwe nog niet getoond heeft en de spar in kwestie nog niet al zijn naalden is verloren, dan is het daar hoogtijd voor!

7 opmerkingen:

welwel zei

Snel naar de Hema: alle kerstversiering aan 50% ... behalve de lichtjes ! Mijn boom gisteren al opgeruimd ...

zapnimf zei

Ssst. Die houten figuurtjes, die doen het hier ook nog ieder jaar.

NoeKs blogt... zei

Dat is wel een leuk stokje! Ik had hem nog niet gezien!
Grappig is dat men in Duitsland de boom pas op kerstavond opzet, terwijl ik na kerst altijd gelijk de boom er al weer uit wil doen.

Daan zei

Een geweldig 2010 voor jou, Janina!

pumps & luiers zei

in elk geval beter dan ik - wij hebben gewoon geen boom !

liset zei

Kende dit stokje ook niet..
Maar kerst is alweer over.. Het nieuwe jaar begonnen! Ik wens je het allerbeste voor 2010. Heel veel geluk, liefde, gezondheid en creativiteit!
*liset

elke zei

Ik heb ook vogels in de boom: zwarte en lichtgroene. En allerlei andere zaken die je op mijn foto wel kan zien.

Ik had de kans nog niet maar nu wel: een zeer gelukkig nieuw jaar, Janina!