woensdag 9 september 2009

Lekker Ge(c)k

Mijn excuses voor de stilte van afgelopen dagen.
Maar U had hoe dan ook heel wat te lezen. Mme Zsazsa zette namelijk een blinkende zoon op de wereld en Vermiljoen flanste nog eens een rokje ineen. Niet zo spectaculair als een kind ineen flansen, maar toch, het resultaat mag er ook zijn.

Ook ik flanste wat ineen, meer bepaald [gevulde paprika's met noten en kaas] en [rode bietjes met appel en ajuin]. En nog veel meer, maar vraag mij niet wat, want de namen van al die vergeten groenten, die ben ik al euhm, vergeten.
Op donderdag wordt Uw lekker GEC ( Gents Ecologisch Centrum - Biologisch eet- en theehuis)maaltijd namelijk mee bereid door ondergetekende.
En dat doet ze geheel vrijwillig.
Geheel vrijwillig snijdt ze 36 courgetten in plakjes. Smeert ze Uw broodje humus. Mixt ze uw tomatensoepje. Maakt ze Uw slaatje. Versiert het met een extra radijsje. En vooral: schilt ze zevenduizend patatten, zodat U lekker verse frietjes kan eten.
Omdat ze toch eventjes niets beter te doen heeft.
Omdat ze hoopt enkele recepten te onthouden.
En omdat het gewoon plezant is, daar te staan tussen al die dreadlocks en oorringen en patattenschillen.

U mag gerust volgende donderdag eens komen proeven. Wie weet wat ik dan voor U maak!

5 opmerkingen:

Claire zei

Aha, jij werkt daar! Altijd zeer lekkere dingen die ze daar hebben.

elke zei

ah kijk, daar gaat mijn (nog altijd) in Gent wonende lief met momenten eten. Ik zal een keer moeten meegaan. Al ben ik daar eens zo traag bediend geweest, dat ik nooit meer terugging. Maar dit is ondertussen al zo'n 8 jaar of zo geleden, schat ik.

liset zei

Nou wat leuk is dat! Klinkt allemaal erg lekker..

prutsen zei

Is dat een restaurant waar iedereen kan gaan eten? Wij gaan midden december namelijk een weekendje naar Gent en dit lijkt mij wel een goed idee.

Janina Modaal zei

Ja hoor, iedereen kan er gaan eten.
Het is geen sociaal restaurant of zo, geen kringwinkelrestaurant.
Maar dat verhindert niet dat ze op veel vlakken nogal geëngageerd zijn :o).
Je kan niet missen, het is op het pleintje aan het station van Gent.
En spring gerust eens binnen, ik woon om de hoek ;o).