"Geen reclamedrukwerk aub".
Janina heeft dat nooit goed begrepen, die stickertjes. Reclame is toch leuk?
Papieren reclame is immers zo vrijblijvend. Als het je niet interesseert, gooi je het gewoon weg, maak je er het vuur mee aan, leg je het in de kattenbak of pak je er cadeautjes mee in. Ha, reeds een wederwoord op de natuurliefhebbers en verspilhaters! Reclame kan je altijd wel ergens voor gebruiken.
Natuurlijk is het wel het leukst als je er ook eens kan in kijken. Als je er onweerstaanbare producten in ziet staan waar je dan toch niet om gaat. Als je er grandioze kortingsbonnen in vindt die je dan vergeet uit te knippen. Allemaal om ter leukst. Vooral dan als het reklamkes van de Blokker, van Denaldi of van andere brolwinkels zijn. Niet van supermarkten, dat bekijkt Janina niet graag. Daar blinkt ze de ramen mee op.
Woensdag is reklamkesdag dus donderdag is ten vroegste de dag waarop Janina ze eens uit de bus haalt, en laat het nu vandaag toevallig donderdag zijn.
Maar wat viel dat ongelooflijk tegen vandaag! Zo weinig! En vooral: zo oninteressant!
We overlopen even:
- Een blaadje over NHA. Een soort online, computergestuurd, individueel, weet ik veel studeren. Best leerrijk (ha!ha!), maar ze studeert al genoeg. Hoe dan ook: wie een extra taaltje uit de mouw wil kunnen schudden, weet waarheen. Voor de eenvoudige taaltjes, maar ook voor de meer exotische en modieuze taaltjes, zoals Fins, Chinees, Indonesisch of, hou U vast, Papiaments. Papiaments. Is dat iets met perkament? Of met een pyjama? Janina had daar toch graag wat meer uitleg bij gehad. En een fotootje, van een Papiamentezer. Groen met paarse bollen.
- Voor de dierenvriend: "Zoomart. Alles voor Uw dier". Janina is wel een behoorlijke diervriend, als ze ze zelf mag uitkiezen, maar ze heeft momenteel geen dieren, dus dat blaadje bleef gesloten. Helaas kon ze niet ontkomen aan de achterflap. En zie daar! Dier Phaedra Hoste! Ze maakt er reclame voor t-shirts. T-shirts voor honden. Helemaal door haar ontworpen. In 5 verschillende maten. Met goud of met strass. Of metallic blue. Huisvrouw, als ik de bestelbon moet bewaren voor Gaston, U zegt het maar.
- Voor de euhm, levensgenieter: een bestelbon voor de Pabo-brochure. Discreet en zo. En met 4 gratis cadeaus! Al gegeneerd op voorhand, opende Janina het foldertje. Viel dat tegen. Ze zag vooreerst maar één cadeau. Daarnaast werd ze gepaaid door de belofte van 3, 6 of 9 "volwassenendvd's". Geeneens een previewke of zo. Pfuh. Hoe wilden ze nu dat ze op die manier overtuigd werd?
Triestige conclusie: De ramen zijn opgeblonken, het vuur brandt al, de kattenbak is net ververst en de cadeautjes zijn al ingepakt en uitgedeeld. Volledig nutteloos papier dus.
Misschien maakt Janina toch nog een sticker: "Wel reclamedrukwerk aub, behalve dan van ...".
3 opmerkingen:
Volgens mij wurmt huisvrouw Gaston nog liever in een beenverwarmer.
En toch.. dat boekje van de pabo opent een nieuwe wereld voor u!! Ik krijg deze telkens (de mevrouw die hier woonde, voor de mensen die hiervoor mij woonden, krijgt dat boekje nog dus nu krijg ik die, en dat is echt waar!!) en ik moet zeggen, een wereld van verassingen.. hihihi
Al is ie daarna inderdaad goed voor de kattenbak. Het haard vuurtje zou zeker warmer worden van dit blad maar die heb ik niet..
Ik heb zo'n sticker eigenlijk. Aangezien ik de reclame toch steeds onbekeken wegdeed, zag ik er het nut niet van in. Hoewel ik graag reclame kijk eigenlijk Maar de tijd ontbrak. En nu blog ik ook nog, zeker geen tijd voor reclame meer.
Een reactie posten