woensdag 9 juli 2008

Raad het humeur van de dag



Het is iets voor twaalf, nog net op tijd om U in te lichten over het humeur van de dag.
Of weet U wat: U mag het raden.
Ik geef U alvast enkele hints:


  • Wat een mooie, natte, druilerige, sombere, ambetante, enerverende, op het systeem werkende, deprimerende, anti-zomerse regendag was het vandaag. En dat voor de 657825tigste dag op rij.
  • Het zijn zomersolden. Maar ik zie eerlijk gezegd geen zomer.

  • Het zijn zomersolden. Ik zag alleen heel veel vervelende hollanders en engelsen die aan h&m-toerisme deden, de weg versperden, het mooiste voor mijn neus weggraaiden, veel te luidruchtig waren en aan de kassa een truitje van -50% aan -70% probeerden te krijgen.

  • Ik zit nu iets over de helft van wat ik vandaag wilde doen aan mijn thesis. Ik heb nog twee minuten om de andere helft te doen.

  • Ik ging op de thee bij een kameraad. Ja, er was dus toch iets leuk aan deze dag.

  • Een leutigheid die wel enigszins werd overschaduwd door onze gesprekken over "het vieren van de zinloosheid der bestaan". Maar geloof me, voor ons, filosofen, behoort een dergelijk gesprek tot de categorie van "toch wel behoorlijk leutig voor ons doening". We kunnen het immers ook hebben over nihilisme, ontwaarding, pessimisme, de ondergang van de beschaving en zo voort en zo verder. En dan nog vinden we het leutig.

Ik ga nog twee minuten turbothesissen, U mag ondertussen raden.

Scores onder nul zijn niet toegestaan.

Geen opmerkingen: