dinsdag 17 juni 2008

Gimme Gimme!

Binnenkort is Janina-vriendin E. jarig.

Hét moment waarop Janina en Janina-vriendin C. de koppen bij elkaar steken omtrent een leuk cadeautje.

En joegne joegne, dat is toch elk jaar een even groot raadsel.

Te oud voor de prulcadeaus, te jong en te arm voor de volwassen cadeaus. De tijd van de Sesamstraatsleutelhangers ligt voorgoed achter ons (behalve in noodgevallen...), de tijd van het "weekendje voor twee in een Normandisch kasteel" is nog niet.

De vraag is dan ook: wat ligt daar tussen?

Een zoveelste boek? Een -igste cd?
Of voorbereidingen op de uitzet? Een hippe broodrooster? Een blender? Handgeblazen champagneglazen voor als we ooit geld hebben voor de champagne die er in hoort?
Of gaan we eerder voor de culinaire verwennerij? Een jumbo-doos pralines? Een etentje met, rara, ons? De vraag is dan echter wie we eigenlijk een plezier doen, de jarige of onszelf.

Help. Ons. Wat kreeg U toen U 23 werd? Wat zou U, indien U het nog niet bent, willen krijgen op een dergelijke leeftijd? Wat zou U, indien U het al lang niet meer bent, graag krijgen indien U opnieuw 23 was?

Moest ikzelf jarig zijn, dan zou ik wel weten wat ik wil.

Ik ontdekte namelijk een sprookjesconstante doorheen mijn halskettingen. Zo is er de halsketting met de paddestoel (zie: Sneeuwwitje en de 7 dwergen). Dan is er, sinds kort, de ketting met het elfje (zie: Peter Pan). Daarnaast hangt een ketting met een soort pompoenen aan (zie: Assepoester). Tenslotte is er een ketting met de goudstukken, hoewel die me eerder aan dat verhaal van die talenten onder de grond steken of er iets mee doen, uit de Bijbel, doet denken.

Wat het ook zij: ik ontdekte een tijdje geleden een juwelenontwerpster die mooie ringen maakt. Eentje ervan zou wel ongelooflijk goed bij mijn paddestoelenketting passen:




Gelieve bij de volgende cadeau-gelegenheid even aan deze blogspot en de waanzinnige tips erop te denken.
U zal nooit meer een mal figuur slaan omwille van een fout cadeau.
Waar U kan bestellen en hoeveel U mag neertellen, vindt U op http://www.glasjuweel.be/.

P.S.: Ik heb heel dunne vingertjes.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Dit jaar: een op afstand bestuurbaar mini-helicoptertje. Beste. Cadeau. Ooit.

Anoniem zei

Ik vrees dat dat niet in de smaak zal vallen...

Janina Modaal zei

Ik heb gelijk ook zo een vermoeden, maar we kunnen het in ons achterhoofd houden voor absolute noodgevallen :o).