woensdag 28 mei 2008

De meeste dromen...


Lag het aan de bacteriën die nog volop de heerschappij voerden over mijn versufte brein? Lag het aan de examenstress?
Wat het ook zij, gisterenavond kon ik de slaap niet vatten.
In het begin lees je dan een boekje of luister je naar een muziekje om wat te kalmeren en misschien, hopelijk, alstublieft toch te kunnen slapen.
Maar na een tijdje geef je al die trucs op en zit er niets anders op dan je over te geven aan de slapeloosheid.
Eens ik dat stadium heb bereikt, durft mijn brein wel al eens op de loop gaan. Er schieten de meest bizarre beelden door mijn hoofd en dat aan een tempo dat ik in echte leven niet zou kunnen bijhouden.
Ach, sommige mensen zouden het gewoon aanduiden als "doorslaan" of "vangen". Zolang het zich beperkt tot nachtelijke momenten kan ik er echter wel mee leven.
Wat zag ik gisteren onder andere allemaal passeren? In vrije volgorde:
een spiegelei - een kind dat door iemand buiten beeld werd opgetild op een anatomisch onverantwoorde manier - een aardbei - een kind met een muts op - de blauwe moskee - een wolf met een strikje op zijn hoofd - verkeerslichten - de amygdala - zatte festivalgangers - een pistool en last but not least: een geit met oorverwarmers op.
Wie de globale betekenis van dit alles ziet, krijgt van mij een paar oorverwarmers. Zelf gehaakt. Of gepunikt.
Tenslotte nog mijn excuses voor de lelijke afbeelding. Maar als je op Google "dromen" intikt, krijg je werkelijk één hoop slechte smaak bij elkaar. Ik heb er dus maar meteen het lelijkste uitgepikt.

Geen opmerkingen: