maandag 5 augustus 2013

Part of the holidayweekend

Het is weer voorbij, die mooie zomer, dat heerlijk vakantiegevoel,
vanaf vandaag hang ik weer braaf over mijn werk gebogen.

Edoch!
Ik ga niet zagen, het waren fantastische weken.

Ik ging op reis, in chill modus, met een tent en een picknickmand.


Nee jong, ik ging niet naar daar.
De gekarameliseerde nootjes die ze er op de brug verkopen, smaken het best in de winter, ontdekte ik.

Dus, ik ging op reis, naar zonnige oorden
met mooie natuur, wat meren en zeeën om in te ploeteren en hier en daar een bezienswaardigheidje.


Maar nee gij, ook niet naar daar.
Dat is al meer dan een half jaar geleden.
En daar heb ik nog elke dag heimwee naar.

Ik ging op reis naar oorden waarvan ik nog steeds de foto's niet heb kunnen bemachtigen.
Meer daarover later dus. Eventueel. Als ik die foto's eens in handen krijg.
Gelukkig kon ik de Hollandse kust op zijn best even vastleggen.



Blauwe lucht! Vliegers! Opa's met petjes!
En haha, Kat-zand!
Ik sta soms heel alleen en eenzaam in mijn humor.

Waar ik minder alleen stond,
was op het 10-daags Gents Bacchanaal.
Ik stond er graag en veel en altijd te lang
en mijn vrienden stonden zelfs in de digitale krant.
Omdat ze de mooiste en de beste zijn, natuurlijk.
Zelfs om 8 uur 's ochtends met cornetto-ijs op de gezichtjes.

Foto: Tim. F. Van der Mensbrugghe

Hét nummer van de vakantie was ongetwijfeld dit,
wegens zowel paraat tijdens mijn eerste mosselfestijn ooit
als elke ochtend op die vervloekte Cornettomarkt.
O Claude, hoe deed je het elke ochtend weer even goed,
alle levenslessen bezingen op een kleine 4 minuten tijd.
Ik kreeg er telkens tranen van in de ogen.

We bestreden het kwaad toen met de lokale drankspecialiteit
doch vandaag zal ik de Irish er best uit laten
en de vakantiekater op eigen kracht trachten te overwinnen.
Alle bijkomende tips welkom!

Geen opmerkingen: