dinsdag 10 april 2012

Kringloopschatten - deel 2

(! promo-alarm !)

Dus: de Kringwinkel had nog een laatste schat te bieden. En wel in het rek van de kinderkledij. Ach ja, weet ik veel wat ik daar liep te kijken.
Hoe het ook zei: ik vond daar iets tof.

Maar ik weet niet aan wie ik het moet geven, aangezien ik sinds kort 2 kleine vrienden heb, Marcel De Cellie en Florianneke t Geestig Manneke.
Een vechtpartij is het niet waard, maar er eens om armworstelen, dat mogen ze wel.

Ik vond namelijk dit:


Een zachte bompa-gilet in peuterversie! Hoe cool is dat! Kan hij zich al oefenen in bejaarde tamzakkerij van in de wieg!
Maar wat krijgt de andere kleine vriend dan?
Ook een warme gilet, ja, dat staat vast.
En iets zacht, want geen stekkerij voor babyvelletjes.

Hmm, struinend op het internet kwam ik dit tegen en dat leek me wel iets:


Als dat er geen schone, zachte warmhouder uitziet.
Eerder voor het sportieve dan voor het bompa-type, maar he, er zijn er van soorten he.
Ja, zo een sponsen Mauriceke van Lily-Balou, daar zouden mijn kleine vrienden wel knap in zijn, denk ik zo.

Lily-Balou, een sympathiek eenmansbedrijfje uit het Antwerpse, presenteert momenteel haar 2e collectie voor aanstaande zomer in de winkels en maakt daarbij vooral gebruik van heerlijk zachte nicky-verlours en spons in heldere kleuren. Truitjes, jurkjes, salopetjes en dat alles voor klein grut tot 6 jaar.

Lily-Balou begon, na de geboorte van haar eerste kindje, met het verkopen van comfortabele maar stijlvolle draagdoeken. Toen het tweede kindje er bij kwam, bemerkte ze een gebrek aan leuke jongensspullen; geen mini-versies van geklede herenbroeken, maar ook geen sjofele trainingsbroekskes. Ze lanceerde dan maar haar eigen collectie van spullen in nicky-verlours, startend met 9 streelzachte modellen.


De collectie kende veel bijval en de volgende collecties volgden vlot. Lily-Balou verovert nu langzaam maar zeker haar plekje op de kinderkledingmarkt en wil rustig en weldoordacht die plek stabiliseren. Eerder dan uitpakken met spectaculaire stunts wil Lily-Balou investeren in een goede basis, waarop later nog kan verder gebouwd worden.
Mijn opa, toevallig ook Maurice genaamd, kent niets van gele hoodies of kinderkleding of wat dan ook, maar dat zou hij nu eens gezond verstand noemen.

O ja, toen ik met deze maat op bezoek was in het leuk atelier van Lily-Balou, verklapte ze ook dat er in de toekomst misschien wel eens een stoffenverkoop zit aan te komen van die zachte nicky-velours en leuke tricotstofjes. Juij!
En een maatje “27 jaar” van dit modelleke, dat zit er niet aan te komen zeker? Toeoeoeoeoeoeoe?

Ja natuurlijk zou mij dat staan.
Tzalwelzijnda.

4 opmerkingen:

Riet (Leven met Liv) zei

Lily-Balou, da's knuffelen inderdaad, maar als ik zou moeten armworstelen, ik zou toch écht een efforreke doen voor de bompagilet!

it is I, Leclerc zei

Lol, ge zijt er weer goed in geslaagd me te doen lachen. Om te beginnen al een glimlach met uw 'promo-alarm' (en toch heb ik verder gelezen, flink, hè ;-) maar ik moet echt schateren met uw laatste foto + tekst.

Mie Katoentje zei

Zo'n leuke blogposts toveren na een lange, drukke dag weer een glimlach op mijn gezicht

Unknown zei

Het beeld van Janina in dat salopetje staat voor eeuwig om mijn netvlies gebrand.