zondag 25 december 2011

Part I of the kerstweekend

Ik zit nog maar halverwege het kerstweekend,
maar laat mij u alvast een tussenstand geven.

Het begon gisteren met opstaan op een uur
dat berekend was op de stollingstijd van den dessert.
Vervolgens at ik deeg als middagmaal
en gebakken, afgwerkt product als vieruurtje.
Een echte kok proeft toch voor, nietwaar?


Zoals dat hoort,
at ik me een kerstmaal-indigeste.
Maar hé, die is uiteraard al verteerd,
dus vandaag bestaat het middagmaal
uit restanten van dessert nummer 2.


Dadelijk vertrek ik naar de tweede indigeste.
Mijn elastiche maag en de doos motilium hebben er alvast zin in!

Allen zijnen zaligen Kerst,
boordevol gezelligheid en cadeau-torens!

(Het recept van dessert 2 kan u makkelijk vragen aan Jeroen Meus, met de codewoorden panna cotta en ananas. Een aanrader, want licht (met yoghurt) en fris.
Dessert 1 waren frambozen-ricotta-cakejes met cheesecream. Goed, ma goed! Dra tekst en uitleg.)

3 opmerkingen:

Mamasha zei

Ik word er gelijk een beetje misselijk van... :)

Nele84 zei

Pas toch maar op met die ganse doos Motilium. Ik las daar onheilspellends over. Edoch, geniet ervan!

De Zuster Van zei

Hier hebben we gisteren ook een Jeroen Meuseke gedaan, maar dan in de vorm van kroketten. En lekker dat het was....
Geniet er nog van vandaag!