dinsdag 28 december 2010

Ho ho ho - Janina Kersttrol

U zag al wat er in mijn brievenbus stak: een knuffelzacht, handgemaakt tastje.
Dat deel van de Secret Santa, het ontvangen, is nooit een probleem. Alles valt altijd netjes op tijd in de bus en is plezant tot en met.

De omgekeerde beweging is even plezant maar heeft wel altijd wat meer voeten in de aarde.
Janina is geen vrolijke, schuddebuikende Secret Santavrouw die weken van tevoren gepaste spulletjes bijeensprokkelt en op haar stiletto's en in haar kokerrok welriekende kruidnootjes staat te bakken. Ze zou dat wel willen zijn, daar niet van.
Neen, Janina loopt weken te denken dat het tijd wordt eens werk te maken van die pakjes. Dat ze de naaimachine eens mag afstoffen, wil ze nog iets zelfgemaakt in dat pakje steken.
Om dan uiteindelijk, enkele dagen voor de deadline, in actie te schieten.

Zodus sjeesde Janina  op haar sneeuwbotten om geschikte cadeautjes, zat ze met vet haar enkele dingen in elkaar te frutselen en werd haar marginale peignoir haar vaste outfit.
Sorry Fem, jouw Secret Santa is geen edele kerstnimf, maar een regelrechte, ongeneeslijke last minute kersttrol.

Ze trachtte dat zo weinig mogelijk te laten merken, trachtte te onthouden wat Fem leuk vindt (felle kleurtjes - twitter en co - make-up en aanverwanten - organiseren - koken - alle zoet behalve te bittere chocolade - ...) en dropte/propte (zie infra) uiteindelijk dit in de bus:


U ziet en Fem kreeg:
* Twee paar zelfgemaakte oorringetjes, één paar met oude knoopjes, één paar in fimo. Ja hoor, Janina ziet ook die hap die uit dat laatste paar oorringen is genomen. Helaas zag ze dat pas op foto en niet terwijl ze er mee bezig was. Hoe dat kan, dat zal altijd een raadsel blijven.
* Een potje nagelllak en een zakske gezichtsmasker.
* Een schrift met Twittervogel op en stempeltekst in
* Twee magneten met een stoffenachtergrond, om foto's in te foefelen.
* Het ongelooflijke zoetighedenkookboek van ons Lesley, met enkele persoonlijke aanraders bij.
* Kerstwensen.
* Chocolaatjes.

Die laatste bereikten helaas nooit hun bestemmeling.
Janina had namelijk alles mooi ingepakt.
Zonder er aan te denken dat een brievenbusgleuf echt wel geen halve meter breed is.
Waardoor alles dan maar gewoon los in de brievenbus werd gekieperd.
Maar die chooclatjes wilden er maar niet door.
Waarop Janina in een soort blinde colère vloog en ze er met alle geweld toch in probeerde krijgen. U moet dat begrijpen: het was al na middernacht, ze had nog een voettocht van jewelste voor de boeg en het was nog eens nodig geweest te sneeuwen.
Excuses of niet: het pakje schoot open, de chocolade kerstbomen vlogen in het rond, Janina vloekte voor de halve stad, gaf het op en liet het hele zootje zo achter.

Bij deze mijn excuses Fem, voor het onvolledige cadeau en de zooi aan je brievenbus.
Je had gewoon de pech een ongemanierde en licht ontvlambare kersttrol als schenker te hebben.
Gelukkig is het niet met een meet en greet, die Secret Santa.
Of Janina mocht de volgende editie niet meer deelnemen.

14 opmerkingen:

Tess zei

Haha Janina toch, jij mag zeker elke keer meedoen, hoe hoog je trolgehalte ook mag zijn. Fem was er superblij mee, ze kwam hier toe op het kerstfeest met blinkerkes in haar ogen. Goed gedaan zou ik dus zeggen! ;-)

Roromacaro zei

LOL wegens super herkenbaar! Last minute kerstcadeaus en met vet haar en marginale peignoir van alles in elkaar frutselen, ben blij dat ik niet alleen ben! =)

pumps & luiers zei

lol - wat een colèrige kerstelf - als het daar altijd zo aan toe gaat bij de kerstman, snap ik waarom hij zo grijs is!

Photo-copy zei

LOL! T

.tonBouton. zei

Hihi, fantastisch kerstverhaal. Jezus is geboren in een stal, en Janina maakt er een stal(letje) van! Lijkt me toch een heel fijn cadeautje hoor.

Ik had de titel eerst gelezen als 'kerstrol', en verwachtte me al helemaal geïnstalleerd voor een lekker recept van een kersrollade-op-zijn-Janina's :)
Heb wel smakelijk gelachen, waarvoor dank!

Eefje zei

Ik vind het prachtig geschenkjes. Jouw vorig jaar geschonken kerstlichtjes staan weer te flikkeren op de kast deze'n tijd van het jaar!

Kelly - Ma vie en vert zei

Haha, fantastisch verhaal :) Je hebt hier weer een brede glimlach teweeggebracht, merci, hilarische Kersttrol ;)

Ruth zei

Herkenbaar! Ik heb ook zitten wroeten en zwoegen aan de brievenbus (die maar 5 cm breed was, terwijl mijn cadeautje 5,5cm breed was - damn) en uiteindelijk als een halfverzitte zot aangebeld en daarna weggestoven met de auto. Vrede en vriendelijkheid à volonté dus.
Jouw pakjes zijn wel 10x mooier dan wat ik had gekocht - wat maakt het uit dat er een paar chocoladeschilfers verdwaald waren? :)

Kapucijnaap zei

haha, een colèrige kersttrol, dat is echt de beste soort. (en overigens wel een heel cool pakje!)

La fille Hella zei

:-) Weer zo leuk verteld!

Riet (Leven met Liv) zei

Maar niemand krijgt een Secret Santa geserveerd met zo'n snedig verhaal erbij, dat alleen al is het deelnemen waard, dat vindt Fem vast ook. :-p

Mamasha zei

Maar meiske, ik lig hier plat van 't lachen! Zorgt dat dienen peignoir vanavond uit is é!

Anoniem zei

Haha :) Hoe het in mijn brievenbus zat kon mij echt niet schelen hoor Janina, ik was enooooorm blij met de cadeautjes! En dat last-minute zijn, tja... dat heb ik zelf ook altijd. Ik heb gisteren aan de brievenbus van mijn Secret Santa staan prutsen, het geraakte er niet aan, aangebeld en was ze nog niet thuis ook. Miserie miserie!

Mme Li zei

Behalve dat ik alles netjes op de post deed dacht ik dat het eerste deel van je verhaal over mezelf ging. Zo herkenbaar.