maandag 8 september 2008

Weeral prijs!

Ik heb weer gewonnen! Dit keer zonder mijn wondertruc die me al een kookboek en schoenen opleverde! Zonder er zelfs om te vragen!

Hoe dan ook: mijn gewonnen exemplaar is er eentje van het rasechte soort. Zo eentje waar je gaat van bibberen en zweten tegelijk. Het ontneemt je de adem en doet je duizelen in je hoofd.

Omdat een mens niet kan blijven winnen, geef ik deze keer echter mijn prijs weg aan de hoogste bieder.
Wie wil ze, mijn verkoudheid?

Bieden maar, want het is een prijs waar je lang geniet van hebt. Google leert me immers dat niets helpt. Noch appelsienen eten, noch een overdosis echinacea intraveneus inbrengen, noch vakkundig gedraaide pillen verzwelgen.
Pfuh, dergelijke critici, daar geloof ik niet in. Dan neem ik liever mijn toevlucht tot een hollandse gezondheidssite. Waarschijnlijk vooral bestemd voor niet-opgeleide, goedgelovige radelozen. I'm in!
Volgens hen kan ik wel veel doen: veel drinken namelijk, en dan vooral water, appelsiensap, kruidenthee en kippensoep. Mm, kippensoep uit blik!
Een engelse arts heeft de term drinken echter in meer euhm, brede zin opgevat. Hij stelt het volgende voor: Als verkoudheid en griep in alle hevigheid toeslaan, moet men de boze en kille wereld de rug toedraaien, met een warme kruik onder de wol kruipen en dan aan het voeteind van het bed een wandelstok rechtop zetten en er een bolhoed overheen hangen. En dan net zoveel hete cognac-groc drinken tot men twéé bolhoeden ziet.

Ik ga de daad bij het woord voegen.

2 opmerkingen:

liset zei

Ach jee.. Zielige jij!! Heel veel beterschap!! Lukt 't nog om dit te lezen, na de cognacjes.. ;-)

Janina Modaal zei

Dankjewel!
Ondertussen ben ik er alweer bovenop, zonder de bolhoed-cognac-truc, dan nog wel :o).