dinsdag 23 september 2008

Janina werd getagd!

En wel door Liset, waarvoor dank.
Er werd me gevraagd zes oninteressante/ saaie details over mezelf te vertellen.
En daar zitten jullie ongetwijfeld allemaal vol spanning op te wachten, dus laten we meteen van wal steken. Geen tijd te verliezen en zo.

  1. Het culinaire detail: Er is niets wat ik echt niet lust. Ik begrijp de notie "niet lusten" trouwens niet goed. "Niet zo lekker vinden", dat begrijp ik wel. Zo vind ik bijvoorbeeld mosselen en oesters niet lekker. Maar in tijden van nood zou ik ze me laten smaken. Bovendien varieert mijn "niet zo lekker vinden" door de tijd heen. Vroeger vond ik oesters namelijk wel een delicatesse. De olijven maakten dan weer de omgekeerde beweging.
  2. Het lichamelijke detail: Zelfs met mijn contactlenzen in, zie ik erg slecht. Wat voor U koeien van letters zijn, zijn voor mij vaak niet meer dan wat wazige en onherkenbare strepen. Helaas kunnen andere contactlenzen of een bril geen redding brengen. In mijn 5 jaar unief heb ik dan ook zo goed als geen enkele slide kunnen lezen. Maar ach, het meeste staat toch ook in de cursus, niet?
  3. Het ruimtelijke detail: Ik heb een voorkeur voor links. De mensen moeten links van me lopen, zitten, staan, hangen. Ook aan een tafel met vier personen zit ik het liefst "rechtsonder", dit wil zeggen met iemand links naast me en de andere twee tegenover me. Dat komt omdat mijn nek precies vlotter naar links dan naar rechts draait. Ik ben wel bereid toe te geven dat ik me dat slechts inbeeld. Op bus of tram zit ik dan weer liever zo dat ik "achteruit" rijd. Wat zou daar de psychologische verklaring verdorie van zijn? Misschien blik ik wel graag terug in het verleden. Misschien ben ik een broekschijter die zich afwendt van wat komen gaat. Misschien is het omdat die zitjes meestal nog vrij zijn en de andere bezet.
  4. Het creatieve detail: Ik ben niet creatief maar ik probeer het wel wanhopig te zijn. Ik volg naailes en prik daar in mijn vingers, teken scheve patronen en knip in bijna afgewerkte kledingstukken dat het geen naam heeft. Voeg daar nog het lichamelijke detail aan toe en U kan zich een beeld vormen van de voortreffelijke naaister die ik ben.
  5. Het sociale detail: Ik ben graag sociaal. Maar wel liefst wanneer het mij uitkomt. Ik ben namelijk ook graag alleen, op mijn gemak, zonder bemoeienissen. Het is soms een lastig evenwicht, waarbij je je soms uit je zetel moet slepen om naar een afspraakje te gaan en waarbij je soms eenzaam in je zetel ligt weg te kwijnen, hopend op een sms van iemand om af te spreken, want zelf ben je te trots en te lui om het initiatief te nemen. Ik heb dan ook meer vrienden dan ik eigenlijk verdien.
  6. Het meteorologische detail: Janina heeft heel snel koud. Zoals nu bijvoorbeeld. Maar dat komt misschien omdat ze nog haar pyjama aanheeft en de ruit openstaat. Janina moet zich inhouden in september nog geen nylonkousen en wollen truien aan te doen, terwijl de verwarming lekker op de hoogste stand staat. Ze zou graag vanavond haar winterdonsdeken opleggen, want ze heeft al een aantal dagen koud bij het inslapen. Ze gaat graag met de bus (achterwaarts, uiteraard), maar ze staat er niet graag op te wachten in de kou. Ze vindt dat als je koude voeten hebt, je helemaal koud hebt. Ze won ooit een "maak een mini-kunstwerkje"-wedstrijd door een hartverwarmer te maken.

Janina gaf zichzelf weer eens ongelooflijk bloot en vraagt nu hetzelfde van:

De huisvrouw, omdat zelfs zes oninteressante details interessant zullen verteld worden.

Mme Zsazsa, omdat misschien van de zes details er twee overheerlijke recepten zullen bijzitten en minstens één handleiding tot het maken van een dinopak.

De Controletoren, omdat ze een categorie lijstjes heeft en een dergelijke opdracht daar mooi in past.

De spelregels zijn: zeggen wie jou getagd heeft - zes fait diverskes over jezelf neertypen - opnieuw drie mensen taggen en hen dit laten weten via een berichtje op hun blog. Een kettingbrief, zowaar!

5 opmerkingen:

liset zei

Oh oh oh wat ben je toch weer goed! Vol lach, herkenning en warmte lees ik zelfs de 'oninteressante' details die door je manier van schrijven zo gigantisch interessant worden! Helemaal leuk!
En inderdaad, ga eens zo'n kussen maken zonder teveel friemelen met netheid, maten ed. Dat komt altijd en immer goed, dat is het mooie ervan!

Anoniem zei

Ik vind u cool.

Meneer Posman

zapnimf zei

Ik vind u niet cool!
Zie de gevolgen van deze stok.

Janina Modaal zei

@ Meneer Posman: Wat ben ik blij U nog eens te horen! En mij nog cool vinden ook!
@ Lisette: Ik laat je weten als mijn kussen af is. maar dat kan nog enkele maanden duren :o).
@ Zapnimf: Ik ben niet verantwoordelijk voor de Huisvrouw haar daden hoor. Ze is er amper zelf verantwoordelijk voor ;o).

zapnimf zei

Tip : Bleftervervandaan!