maandag 25 augustus 2008

Vakantie-amnesie

Dan heeft een mens eens vakantie en dan blogt hij minder dan ooit.
Hoe komt dat toch? Omdat ik teveel andere leuke dingen doe? Of omdat ik mijn dagen verslaap? Ik ken het antwoord evenmin als U.

Het bloggen werd me in elk geval verhinderd door het volgende:
  • Door een feest in het park. Het regende zodanig dat vriendin C. en Janina het bijna voorbarig hadden opgegeven. 35 euro geven om helemaal verzopen te lopen hossen van de stinkende menigte naar het hamburgerkraam, we hadden wel beter te doen. Naar Wall-E gaan kijken, bijvoorbeeld. Dat stelde vriendin C. immers voor als alternatief. "Laten we naar de cinema gaan, lekker warm, met chocomelk, snoepen, chips, nacho's, ... terwijl we naar Wall-e kijken". Nou. Dat klonk aanlokkelijk. Behalve die filmkeuze. Ik besloot, wanneer de andere vriendinnen ook akkoord zouden zijn, in te gaan op haar voorstel. Op voorwaarde dat deze toegeving aan de puinruimende robot slechts eenmalig was. Het was vandaag of nooit. De andere vriendinnen waren niet akkoord. En dus lieten we de robot voor wat hij was (ervoer ik daar enige opluchting?) en trokken we alsnog naar Oudenaarde. En t was toch plezant, jong. Plezanter dan een ivago-robot, dat weet ik zeker. Maar als hij uit is op dvd zal ik eens meekijken, C., beloofd! Onder een fleecedeken waaronder ik stiekem kan liggen slapen.
  • Door een barbecue in het rusthuis van de pepe. Laten we daar niet dieper op ingaan. Of jawel: ik zat naast onfrisse Elza en ik werd er van beschuldigd de tombola te saboteren.
  • Door een mojito-avond. Dasalwtijdfweedlekker, die moccchchito's.

Tenslotte wil ik U er attent op maken dat U me voortaan mag aanspreken als "secretaresse Janina". Ik startte vandaag immers m'n vakantiejob als secretaresse-inschrijfster op een volwassenenschool. Vooralsnog begrijp ik er niets van en maakte ik me nuttig door alles wat ik tegenkwam een beetje te kopiëren.

Ik kwam wel toe op de goeie dag: direct een etentje op kosten van de directeur. T zal wel zijn dat k t duurste genomen heb.

Geen opmerkingen: