dinsdag 1 juli 2008

En de winnaar is...

Janina!

Het gebeurt zelden of nooit, maar gisteren heb ik nog eens iets gewonnen.

Het feit dat dit zo zelden gebeurt, voert me dikwijls naar een diep, diep, diep onrechtvaardigheidsgevoel. Ik heb toch ook het recht op wat gewin nu en dan?

Ik heb een kameraad en die wint werkelijk alles. Maar dan vooral reizen. Verre en dure reizen. Groen zie ik, wanneer hij me weer eens z'n nieuwe winst meedeelt.

Onlangs vertelde hij me echter het geheim van al dat gewin. En simpel dat dat geheim was. Iets van twee keer niets. Ik ga het uiteraard niet aan Uw neus hangen, dat geheim. Want gisteren heb ik namelijk gewonnen dankzij dat geheim .

Enkele weken geleden sloeg ik de win-bladzijde open van de Zone 09/ en besloot mee te doen aan alle wedstrijden.
Een dergelijke strategie had me tot nu toe enkel tickets opgeleverd voor de Lord of the ring- trilogie. 10 uur Orks en Hobbits. Dat leek me wat van het goede teveel en ik schoof het cadeautje door naar m'n zus. Zij was er wel behoorlijk blij mee, dus helemaal verloren was het niet. Maar toch, U begrijpt dat zo een gewonnen iets dat U eigenlijk liever kwijt dan rijk bent, nu ook weer niet zo Joheij is.

Dus: enkele weken wou ik het nog eens proberen. Waar maakte ik kans op? Op een paar schoenen naar keuze (joheijjoheij!), een niet te kiezen handtas (joheij!) of een kookboek (toch ook een beetje joheij).
Ik paste de geheime strategie toe bij elke wedstrijd. Afwachten maar.

Tot er gisteren een iets dikkere envelop dan normaal in de brievenbus zat.
Het leek mij nogal onwaarschijnlijk dat daar een handtast in zat. Maar joehoew, een schoenenbon, dat kon daar wel dubbel en dik in!

Ach. Het was het kookboek. 45 bladzijden gebundeld slap papier zonder stevige kaft. Nog geen 20 recepten staan er in. Het leek meer op een gratis kookdingske van de Libelle.

Hoe dan ook: ik heb gewonnen. En ik ben er blijer mee dan met een Ork-marathon. Want het zien er wel 20 smakelijke dinges uit. En Bio en al. En Fair Trade.

Maar vooral: ik heb gewonnen.

Nu is het niet meer dan een langzaam opbouwen naar de meer prestigieuze prijzen. Dat de Capiau-cruises zich maar al klaar houden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Allé, proficiat dan!

Janina Modaal zei

Dankjewel :o)