donderdag 12 juni 2008

Oops, I did it again...

Ik heb een hele hoop zwaktes.
Zwaktes waar ik soms makkelijk en graag aan toegeef.
Om enkele voorbeelden te noemen: oorringen en andere versiering kopen - koekjes eten - op zoek gaan naar iets leuk van kleren - snoepen - luilakken.

Sinds enkele maanden heb ik er een nieuwe zwakte bij en helaas, het is geen goedkope.
Ze is genaamd "cd's kopen".

De schuld ligt ook deels bij platenzaak Bilbo. Die heeft namelijk een tafel vol cd's waarbij het principe "3cd's = 20€" geldt.
Dat is er om vragen, natuurlijk.

Zo ook gisteren liet ik er me aan vangen. Ik zocht drie cd's uit van de tafel. En tenslotte ook nog twee uit de gewone rekken. Mama, als ik vrijdag wat vermagerd ben, je weet nu hoe dat komt.

Wat zit er nu allemaal in mijn cd-speler?
  • "I am not a doctor", de, bij mijn weten, allereerste cd van Moloko, waardoor mijn reeks getiteld "plaatjes waarop de vrij geniale Roisin Murphy meezingt" compleet is.
  • "19" van Adele. Niet voor chasing pavements, uiteraard, want dat zijn we ondertussen allemaal wel beu gehoord. Maar voor de vele andere mooie liedjes die er op staan, waaronder hometown glory. Ja, ik heb ook wel eens mijn melige momenten, mag het?
  • "Standing in the way of control" van Gossip, omdat de titelsong alleen al de moeite waard is en omdat gossip een rubriek in mijn blog is.
  • "Sexor" van Tiga, omdat iedereen altijd zegt wat voor een geniale plaat dat wel niet is. Vriendin E.: ja, dat is inderdaad die jeanet met zijn oorring waarvan we eens de cd zagen liggen in de fnac die dag dat we al meer dan 24 uur wakker waren en jij me eerst buitensmeet en toen weer binnenliet en we naar de cinema gingen en we zeiden wat een goeie film het wel was geweest en we toen begonnen bleiten, terwijl we nota bene al minstens twee keer gebleit hadden, en we uiteindelijk maar een porto gingen drinken. Tiga dus.
  • "Color at the darkest disco", van Nid en Sancy, omdat wat Gents chauvinisme wel eens mag en omdat hun concerten altijd zweterig en leuk zijn.

Ziezo, dat belooft weer vele uren luisterplezier.

U mag altijd eens iets komen lenen, als U wilt.

Geen opmerkingen: